söndag 13 januari 2013

2013 har börjat i kaos


År 2013 har börjat i kaos!

Jag hade en ambition för några år sedan att ordna upp och rensa bort saker hemma och få bättre ordning i livet. Under åren som gått har det snarare blivit fler och fler prylar som samlas på hög. Något radikalt måste göras.

Så här ser det ut på på och runt skrivbordet som vi har i sovrummet. Platsen var tänkt som en avskild arbetsplats och skrivhörna för mig. Men idag lockar det inte alls till något. Kläder, papper, böcker och annat jox samlas där i travar.

Hur har det blivit så här? Jobb, fritidsintressen, föreningsengagemang, socialt engagemang på nätet och en del resor gör att när jag är hemma så orkar jag inte göra mer än det nödvändiga som att betala räkningar, hålla kök och hygienutrymmen i någorlunda skick och bära ut sopor. Ibland känns det som hemlivet består av att producera sopor och sortera dessa sedan till källsorteringen.

Men nu ska det bli lite mer struktur i mitt liv! Det är en liten förhoppning som jag har med denna blogg. Jag har samlat på en massa tips och tricks för att göra det både enklare och förhoppningsvis roligare att skapa ordning (kosmos) av kaoset.


Nu återstår några timmar av söndagen och jag har ett litet projekt som jag skriver om senare.
Önska mig lycka till med mitt nya enorma projekt! Att gå från kaos till kosmos.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar